Page

2012/05/29

オステオパシー/Oeteopathy

今日はベベのオステオパシーとやらに行って来ました。頭蓋の整骨医とでもいうのでしょうか。見た目は優しく触ってるだけのように見えました。左の首の後ろが少し固いけど後は特に問題ないとのこと。3週間後にもう一度行くことになりましたが、今後何をどうするかまだ不明。とりあえず痛いとかでは全くなさそうなので経過観察してみます。

We went to Osteopathy today. I didn't know what this is. Seems like it's a doctor for skull bone. Looks like the doctor is just touching gently. The doctor told us that she's little tensed in the back of her neck on the left side but nothing else is bad. We are going there again in 3 weeks. Not sure what will be done later but we'll see since it doesn't look like it's hurting or anything.

途中お腹がすいて大泣きして帰って来て疲れた模様(笑)。
She got hungry in the middle of the session and cried so much. 
Looks tired when she got home ; )


2 件のコメント:

  1. 元気そうで何よりです。
    私も日本でメンテナンスにかかるのはオステオパシーなのです!赤ちゃんにも出来るのは初耳(^^)

    rise

    返信削除
    返信
    1. >riseさん、ありがとうございます〜(^^)何とか元気に(^^ゞ
      オステオパシーを知ってるとはさすが〜!赤ちゃんにも効果あるのかないのか分からないですが、次回また様子報告します!

      削除